Música en directe, tallers i activitats com cercaviles, balls de gegants, gastronomia i concerts fins a mitja nit
El dissabte 10 de juny, de sis de la tarda a mitjanit, arriba FestCoop als jardins de Can Sisteré, un festival produït per l’ecosistema de cooperatives de Santa Coloma de Gramenet, per la promoció i difusió de l’Economia Social i Solidària (ESS) a la ciutat, amb actuacions musicals dels artistes locals Cristian Triviño, Maria lista, Konkordia i Hard Bolero.
¿És possible la programació d’un festival feta des de l’ecosistema de cooperatives de Santa Coloma? Sí, FestCoop demostra que això ja és possible. El cooperativisme de la ciutat ja és prou madur i divers per afrontar un repte com aquest. En aquest festival, el cooperativisme i l’economia solidària es mostren a través de la pràctica.
L’Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord organitza la jornada amb música en directe, tallers i activitats, juntament amb l’Agrupació per al Comerç i la Indústria de Santa Coloma de Gramenet, per mostrar el que fan i ofereixen les cooperatives del territori, i visibilitzar aquest model sostenible i viable de comerç per a les ciutats.
Entre els tallers i activitats destaca la Fàbrica de contes amb la Cooperativa Menta i Xocolata o el taller de confecció de barrets amb l’Associació Les Colomes. Els capells ens serviran per protegir-nos dels elements (sigui sol, sigui pluja) durant el Tikitèrium, una cercavila amb tres «tikis» que ballaran amb els gegants de la colla de Santa Coloma al ritme del Carro de la Música i les seves animadores de la Cooperativa l’Avalot Teatre.
També hi haurà activitats per a més grans, com Troba el teu Ikigai (la raó de ser o de viure, segons la tradició japonesa) amb la Cooperativa Àgora o un Taller i tast de Pa ecològic amb la Cooperativa L’Obrador de Gramenet.
L’espai comptarà amb un Mercat tèxtil de segona mà, coordinat per l’Associació Unió Segones Oportunitats, un Espai de joc lliure animat per la Cooperativa La Magrana Curiosa i una barra de menjar i begudes a càrrec de la Cooperativa Capfoguer i l’Associació Unió Segones Oportunitats.
El festival continuarà fins a mitjanit amb les actuacions musicals dels artistes locals amb Cristian Triviño (Garrapateros, Syncopaos), Maria lista, el grup musical Konkordia format per set dones joves i reivindicatives colomenques i Hard Bolero.
Es tracta d’enfortir els vincles perquè cooperatives i entitats locals de l’ESS es puguin trobar i treballar conjuntament en l’Ecosistema Cooperatiu de Gramenet, un marc d’intercooperació i espai estable de treball conjunt. També es vol donar a conèixer a la ciutadania local de l’existència d’empreses amb alt valor afegit i amb formes de fer més igualitàries i democràtiques.