Més de 2.000 participants vanconvertir la 4a edició de la Maori Race Santa Coloma en la més multitudinària des que la cursa d’obstacles va viure el seu primer tret de sortida al parc de Can Zam. El bon temps i les millores en l’organització van ajudar l’esdeveniment esportiu a fer un pas més i superar totes les xifres que havia aconseguit fins ara.
Els participants s’enfrontaven a un circuit de 7km amb terra, aigua, gespa i asfalt, pel Parc Fluvial del Besòs i les zones adjacents, com el Parc de Can Zam o el Duet Sports Can Zam. I havien de superar prop d’una trentena d’obstacles que evolucionen edició a edició, amb nous reptes, dificultats afegides i millor distribució.
Adrián Martín Cruzado va ser el primer corredor en creuar la meta, després de 40:39 minuts de cursa, i es va erigir com el guanyador d’aquesta 4a edició. En la categoria femenina, Ainhoa Costas Muñoz va ser la més ràpida i àgil, i va acabar el circuit en 49:17. Enguany, la Maori KIDS, l’adaptació de la cursa d’obstacles per als més petits de la família, també va fer un pas endavant, i va viure un significatiu increment de la participació. Un circuit amable però amb reptes va fer palès aquest diumenge a Can Zam que les futures generacions de ‘maori racers’ puja amb molta empenta.
La presència d’equips i grups que van assistir conjuntament va tornar a ser la tònica general d’un prova caracteritzada pel bon ambient, l’ajuda i la solidaritat entre corredors. Amb aquest objectiu també van destacar les activitats paral·leles a la cursa, com ara la zona d’alimentació i begudes de ‘foodtrucks’, que oferien opcions per a tots els gustos i sensibilitats gastronòmiques, l’àrea de pinta-cares o l’animació musical i festa.
A escala solidària, Maori Race va apostar enguany per la col·laboració amb el “Proyecto Pol”, una iniciativa de Toni Molinos, pare de Pol, que vol donar visibilitat a una malaltia degenerativa considerada minoritària: la hiperglicinèmia no
cetòsica. Un nombrós grup de persones que formen part del “Proyecto Pol” va participar a la Maori amb el Pol, que pateix aquesta malaltia, i van aconseguir superar-la tots junts i donar visibilitat a la causa i suport a la investigació, amb la finalitat d’assessorar les famílies, donar a conèixer la malaltia, i recollir fons per a la seva investigació.