Més de 2.000 persones estan connectades al servei de Teleassistència

15/02/13. El 9,7% de la població de Santa Coloma de 65 anys o més disposa d’un aparell de connexió. És un servei social, municipal i bàsic, de caire preventiu, que funciona els 365 dies de l’any.

15/02/13. Més de 2.000 persones estan connectades de manera permanent al Servei de Teleassistència de l'Ajuntament de Santa Coloma, una prestació de caràcter social que permet rebre ajut i atenció de caràcter urgent en cas de necessitat. Això vol dir que l’utilitza el 9,7% de la població de més de 65 anys que viu a la ciutat.

 

El servei, en marxa des del 2006, dóna cobertura 24 hores al dia els 365 dies de l’any. Els usuaris tenen instal·lat a casa seva un termina connectat a la línia telefònica, que poden activar a través d’un polsador (en forma de penjoll o polsera) . En pitjar-ho, s’estableix una connexió directa amb una centraleta on es coordinen els serveis necessaris per poder donar atenció i ajut a la persona sol·licitant.

 

El Servei de Teleassistència s’adreça a persones grans, o amb dependència, que volen viure en el seu domicili de manera autònoma, soles o en companyia de persones amb una situació similar, i volen tenir la seguretat que seran ateses si hi ha qualsevol urgència. Hi tenen prioritat les persones més grans de 75 anys i aquelles amb situació de dependència. A més, el Servei de Teleassistència es pot complementar amb altres dispositius (detectors de fuites d’aigua, de gas, de moviments), que són especialment indicats per a qui presenta dèficits en la memòria o de tipus cognitiu, perquè permeten fer un seguiment de la persona a distància. 


 

A Santa Coloma, la teleassistència s’hi  presta mitjançant un conveni amb la Diputació de Barcelona, organisme que finança el 47% del cost total del Servei. L’Ajuntament n’assumeix el 53% restant. La prestació d’aquest Servei per a l’any 2013 serà de 150.000 euros.


 

Com sol·licitar el Servei

L’accés a la teleassistència es fa mitjançant els Serveis Socials Municipals, en concret, des de l’Oficina d’Atenció a les Persones amb Dependència i Vulnerabilitat (pg. d’en Llorenç Serra, 50; telèfon: 934 624 067) o des de les oficines d’atenció a les famílies  (tel. 934 624 077).



ARTICLES SIMILARS

COMENTARIS

SEGUEIX-NOS

3,747FansAgradda
1,364SeguidorsSeguir
3,315SeguidorsSeguir
17SubscriptorsSubscriure